TÜRKİYE’Yİ YÖNETENLERİN TÜRKLÜK TAKINTISI

Av.Hüseyin Özbek

Osmanlının gerileyiş ve çöküş dönemi, aynı zamanda çevreden merkeze tersine göç dönemidir. 16.yüzyıl sonlarına kadar süren fetihlerle genişleyen Osmanlı Rumeli’si, Anadolu’dan Balkanlara göçürülen Yörük/Türkmen topluluklarınca şenlendirilecektir. Osmanlı, ele geçirdiği yeni topraklara Yörük / Türkmen iskanına şenlendirme adını vermiştir. Anadolu’dan özellikle Rumeli’ye göçürülen bu unsurlara, “Evladı Fatihan” denilir.

Osmanlının gerileme ve çöküş dönemindeki her yenilgi sonrası, Evladı Fatihan’a yönelik etnik temizlik, acımasız vahşet, tersine göçü tetiklemiştir. Atalarının şenlendirdiği, yüzyıllardır ekip biçtiği toprağını, yurdunu arkada bırakıp,kağnısına yükleyebildiği kap kacağı, şiltesiyle sınırın beri yakasına ulaşabilenin canını kurtardığı bir dönemden bahsediyoruz.Her yenilgi sonrası kaybedilen topraklarla birlikte kağnısıyla yeniden yollara düşen yüz binlere artık Evladı Fatihan değil, muhacir denilmektedir!

Üstelik, Balkanlardaki Slav ve Yunan şovenizminin tetiklediği kırım, yalnızca Türklere yönelik değildir. Osmanlı ile dinsel, kültürel, duygusal bağları olan Boşnak, Arnavut, Pomak gibi unsurları da kapsamaktadır. Aynı kaderi paylaşan bu etnisiteler, bizimle birlikte yaşamak için Osmanlı döneminde olsun, Cumhuriyet döneminde olsun ülkemizi tercih etmişlerdir.  Türkiye’yi vatan bilip, gönüllü olarak Türk aidiyetini benimsemek yüzyıllar süren etkileşimin doğal sonucudur. 

Çarlık Rusya’sının işgaline karşı uzun yıllar direnen Kafkas halklarının, yenilgi sonrası kitlesel göçünün adresi yine Türkiye’dir. Türk Milleti, 1864 sonrası büyük göçle, Halife Sultanın ülkesine gelenleri kardeş bilip bağrına basmış, ekmeğini aşını bölüşmüştür. 1.Dünya Savaşı öncesinde Osmanlı mülkü olan Ürdün, Suriye, Lübnan ve Balkanlardaki iskan, yurtlarından atılan bu topluluklara yeni yurt verilmesi olayıdır.

Buraya kadar, Türkiye Cumhuriyeti’nin, Türk soylu ve Türk kültür dairesi içindeki kişi ve grupları göçmen tanımı içine alarak yurttaşlığa kabul etmesinin, Osmanlı döneminden gelen siyasal, sosyal, kültürel arka planını anlatmaya çalıştık. Osmanlı Balkanlarından ve Kafkasya’dan yüzyıllar süren göçün son istasyonu olan Türkiye, hiç kuşkusuz, farklı etnik kökleri olsa bile aidiyet duygusu olarak Türklüğü benimsemiş herkesin ortak yurdudur.

Anayasanın, Türk vatandaşlığı başlıklı 66.maddesinin ilk cümlesinde ;“ Türk Devletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes Türk’tür.”denilmesi, yukarıda anlatılan tarihsel sürecin bir başka biçimde ifadesidir. Türklük için başka ve zorlayıcı ölçütler yerine, vatandaşlık bağı esas alınmıştır. Anayasadaki Türklük tanımı dışlayıcı ve daraltıcı değil, kucaklayıcı bir anlayışın sonucudur.

29 Ekim 1923, bir devlet ve rejim tasarımının dahice tasarlanmış siyasal mimarisidir. Cumhuriyet’in ulus devlet, üniter yapı temelli kurulması, asla keyfi bir tercih olarak görülmemelidir. Bu tercih, tarihten alınan acı derslerin sonucudur. Ulus devlet üniter yapı, Türkiye Cumhuriyeti’ni ayakta tutan, varlığını sürdürmesini sağlayan siyasal kiriş ve kolonlardır. Yurttaşlık bağının, Türklük için yeterli görülmesi, Türk aidiyetinin gönüllülük temelinde oluşmasını kolaylaştırmaktadır.

Devleti yönetenlerin, Türk kimliğini birleştirici, bütünleştirici ortak payda olarak görmeyip baskıcı, şoven, antidemokratik bir anlayışın zorlayıcı modeli olarak tanımlamaları endişe vericidir. Türk kimliği hoyratça örselenip değersizleştirilirken, diğer etnisitilerin, Türklüğün alternatifi olarak gündeme getirilip özendirilmesi ve adeta kutsanması dehşet vericidir.

Kaderini ve kimliğini Türklükle birleştirmiş ve bu anlamda Türk olmuş kimi birey ve topluluklara, geçmişteki kökenlerini hatırlatarak etnik motivasyon yaratma girişimleri ise aymazlık değilse ihanetten başka sözcükle tanımlanamaz!

Sözün kısası, sorunun temelinde, Türk Milletinin birliğini sağlamak, dilini, kültürünü korumak ve geliştirmekle yükümlü olanların, alt kimlik takıntısıyla, Türklüğü içselleştirememiş olmaları yatmaktadır.

Eserler/Kitaplar

Türksüz Atatürksüz Sivil Anayasa Tezgahında İLK DÖRT MADDE ALDATMACASI TÜRKİYE’NİN BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ YİTİRMESİNİN ÖLÜMCÜL SONUCU TÜRKİYE CUMHURİYETİ Mİ AÇILIM CUMHURİYETİ Mİ? ŞEYH SAİT VE SEYİT RIZA NE Mİ YAPMIŞTI MÜDAFAAYI HUKUK’TAN HÜRRİYET VE İTİLAF’A YATAY GEÇİŞ CUMHURİYETİN BAROSU MU AÇILIMIN BAROSU MU? VATANSIZ KİMLİKSİZ GAYRI MİLLİ TÜRKİYE’Yİ YÖNETENLERİN TÜRKLÜK TAKINTISI BAROLARIN HUKUK VE DEMOKRASİ SINAVI BARODA DEĞİŞİM Mİ İKİNCİ YÜCEL SAYMAN DÖNEMİ Mİ? TARİHİ TERSTEN OKUMANIN AĞIR FATURASI Emperyalizmin Teopolitik Kuklası KUVVETLER AYRILIĞI MI KUVVETLİNİN AYRICALIĞI MI Yeni Adli Yılda YARGI İLE YÜRÜTMENİN YENİ ANAYASA PASLAŞMASI BÜYÜK TAARRUZ’DAN BÜYÜK ZAFERE ANADOLU’NUN TÜRK MÜHRÜ SÖKÜLÜRKEN MALAZGİRT’İ ANMANIN DAYANILMAZ HAFİFLİĞİ HACI BEKTAŞ VELİ Mİ HACI HANS VELİ Mİ TÜRKİYE’NİN DENİZ STRATEJİSİ VAR MI SEVR’DEN LOZAN’A TÜRK SÜNGÜSÜYLE AÇILAN YOL Kıbrıs Barış Harekatının 50. yıldönümünde DESPİNA VANDİ’NİN VERDİĞİ DERS Emperyal yazılımlı Bir İhanet Yapılanması İSTİKLALİ YOK EDEN ADLİ KAPİTÜLASYON İÇERİDE DEMOGRAFİK İŞGAL DIŞARIDA DEMOGRAFİK BOZGUN TÜRKİYELİ CUMALAR UKRAYNA ZİRVESİNİN ORTAYA ÇIKARDIĞI DEVLET ALZHEİMERİ TÜRKLÜĞE SAVAŞ AÇAN TÜRKİYELİLER TÜRKİYE`DEKİ YUNAN LOBİSİNİN 19 MAYIS ÇIKARTMASI NASIL BİR YUMUŞAMA BÜYÜK SAVUNMA MİTİNGİ 25 NİSAN 1915 VE KADERİN ADAMI ADİL ACAR’DAN SATILMIŞ SARIKAYA’YA ATTİLA OLMAYAN TÜRK AGAMEMNON OLAN YUNAN HAKİMİYETİ MİLLİYE Mİ HAKİMİYETİ KÜLLİYE Mİ ANAYASA’YI CUMHURİYET ÖNCESİNE GÖTÜRMEK REJİM NE ZAMAN DEĞİŞTİ? SIRÇA KÖŞKÜN KIRILAN CAMI 31 MART’IN İNTİKAMI JÖN TÜRKLERDEN JÖN TÜRKİYELİLERE KENT BİLİNCİ Mİ ETNOFEODAL DAYATMAYA TESLİMİYET Mİ TÜRK SERMAYESİNDEN TÜRKİYELİ SERMAYEYE ÇANAKKALE CENTİLMENLER SAVAŞI MIYDI ? MİLLET MALIDIR TÜRK HALKI GAZZELİ GÖÇÜNE Mİ HAZIRLANIYOR ÜÇÜNCÜ ERMENİ DALGASI SINIRLARI ZORLARKEN TÜRK KİMLİĞİNİ TUTSAK ALAN BEDEVİ SOSYOLOJİSİ TARİHÇİLİK BAŞKA MEDDAHLIK BAŞKA ARAÇSALLAŞTIRILAN YARGI SİLAHA DÖNÜŞTÜRÜLEN HUKUK KONSOLOSLUK MAHKEMELERİNDEN SÖMÜRGE YARGISINA FETÖ’YE KİMLER YOL VERDİ DEMOGRAFİK ÇÖPLÜĞE DÖNÜŞTÜRÜLEN ZAVALLI ÜLKEM 101. YILINDA MÜBADELEYE BAKIŞ CUMHURİYET ŞEHİDİ UĞUR MUMCU “ÜÇ TARZI SİYASET”İ YENİDEN HATIRLAMAK ASKER DÜŞMANLIĞININ GENETİK ŞİFRELERİ NOEL KUTLAMASI MI ETNİK AYRILIKÇI MANİFESTO MU ZEYTİNDAĞI’NDAN GÜNÜMÜZE ÇÖLDE DEĞİŞEN BİRŞEY YOK KIZILCA GÜN GÜNEYDOĞUDAN ÖYKÜLER CUMHURİYET ŞEHİDİ NECİP HABLEMİTOĞLU YER EKSİ İKİ İHANETE ÖVGÜ YARIŞI ATTİLA OLMAYAN TÜRK TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİNE İNTİHAR SALDIRISI İHANET SİMGELERİNİ ANITLAŞTIRMANIN DAYANILMAZ SAKİLLİĞİ BİR BAŞKA AÇIDAN YEREL YÖNETİM STARBUCKS MU ZEMZEM Mİ BİLGE DİPLOMATIN ARDINDAN SİVİL ANAYASA MI EMİRNAME Mİ TÜRKİYE`NİN CUMALARI VAHDETTİN`İN 100.YIL RÖVANŞI KURTULUŞA LANET İŞGALE DAVET SİVİL SOSLU TAKUNYA ANAYASASI DEMOGRAFİK SUİKAST MADIMAK ASLINDA NE İDİ LOZAN’IN 100. YILINDA SEVR ÇAĞIRMA SEANSLARI MİLLİ MÜCADELENİN İSYAN MANİFESTOSU MANKURTLAŞIRSAN YOK OLURSUN KURTULUŞUN İLK ADIMINA SÜRÜLEN LEKE TAŞIYAN MI TAŞINAN MI KAZANÇLI DEPREM ÜZERİNDEN TOPLUM MÜHENDİSLİĞİ CUMALAR YİNE YANILTMADILAR 31 MART’IN DERİN KÖKLERİ ÇANAKKALE'Yİ DENİZDEN OKUMAK İSTİKLÂL MARŞI 102 YAŞINDA ÜÇ DEVRİM YASASI ÇÜRÜTÜLEN KURUMLARIN YANILTICI ALTERNATİFLERİ ÜZERİNE KARARGAHTA KUŞATILIP KIŞLAYA HAPSOLMAK POSTMODERN DERSİM HAREKATI BOZKURT ÖDÜLÜNDEN BOZKURT ÖDÜNÜNE DEPREM ÜZERİNDEN SURİYELİ PAZARLAMAK BAROLARIN SIĞINMACI SORUMLULUĞU JEOPOLİTİK İLE TEOPOLİTİK ARASINA SIKIŞMAK Mütareke Döneminin İşbirlikçileri Kuruluş Mimarisi CEMEVİ SALDIRISI NOTLARI Bağımsızlık belgesi: Lozan ZAHO ÜZERİNDEN TÜRKİYE `YE KUMPAS DOGA İLE KAVGA EDİLMEZ İŞGAL MECLİSİNDEN KURTULUŞ MECLİSİNE TERMİNOLOJİK ALIŞKANLIKTAN DÜŞÜNSEL TUTSAKLIĞA TÜRKLERİN KADERİNİ DEĞİŞTİREN “KADERİN ADAMI” Yüz yıllık Onur MİLLİ KURTULUŞUN GAZİ MECLİSİ BİR İHANET KRONOLOJİSİ RUSLARIN KILIÇ HAKKI NE ZAMAN İBADETE AÇILACAK TEKALİF-İ MİLLİYE DEVLETTEN PARA ALMAYAN ADALET BAKANI SURİYELİLER NASIL KALICILAŞTIRILIR MANDADAN EVVEL İSTİKLAL Dördüncü Bozgun Utancı Anıtlaştırma KUVVETLER AYRILIĞINA DÖNÜŞ İHTARI GÜLE GÜLE ÇAĞDAŞ NASREDDİN HOCA BENİ BURAYA GÖMÜN OĞLUM ÜŞÜR İKİNCİ SARISÜLÜK CİNAYETİ LOZAN ANTLAŞMASI'NIN 92. YILDÖNÜMÜ PROVASI YAPILAN ŞAHADET ŞAM’DA CUMA NAMAZINDAN ANKARA’DA CENAZE NAMAZINA 9 Haziran’da İnebolu’da olmak 7 HAZİRAN SEÇİMLERİ ÜZERİNE TÜRK SOLUNU SİYASAL KÜRTÇÜLÜĞÜN MARABASI YAPMAK SON UMUDUMUZ ANZAK BEYAZ PERDEDEN SIKILAN TAŞNAK KURŞUNU SÖMÜRGE SOLUNUN TURNUSOL KAĞIDI Ters Orantılı Etnik Denklem BÜYÜK TAARRUZ’DAN BÜYÜK ZAFERE Türk Kalesi Yıkılırken MAĞDURİYET Mİ HUKUK TANIMAZLIK MI ORTA OYUNU ORTADAN KALDIRILIRSA SÖMÜRGE EKONOMİSİNİN SÖMÜRGE HUKUKU FLAMAN`IN KOYUNU SONRA ÇIKAR OYUNU ANAVATAN AHISKA VATAN TÜRKİYE AYDIN DOGAN MEDYADAN ÇEKİLİRKEN ŞEHİT KAYMAKAM KEMAL BEY PREVEZE Mİ İNEBAHTI MI TÜRK KOVULUNCA GERİDE TÜRKİYE KALIR MI ÜÇÜNCÜ TAŞNAK TAARRUZU TAHSİN ÇAVUŞ `UN ÖLDÜĞÜ GÜN KEREM`İN DÜDÜĞÜ AMA ÖLMEMİŞ DEĞİL Mİ BABA SEN ÇÜRÜMENİN RESMİNİ YAPABİLİR MİSİN ABİDİN? Kürdistan bayrağını göndere ve sineye çekenler –çektirenler – üzerine fütürist bir deneme İMAJ BOZULMASI YA DA “EROL TAŞ” LAŞTIRMA HÜSEYİN MASKELİ YEZİTLİK Ya da ALMAN ALEVİLİĞİ İHTİHAR BELGESİNİ YIRTAN MECLİSTEN ARDINDA İNTİHAR MEKTUBU BIRAKAN MECLİSE SENİN VATANIN NERESİ ? KIRIKÇI İSMAİL AĞA ÜÇÜNCÜ BALKAN BOZGUNU DAYATMASINA HAYIR MANİCİ BAŞI LOZAN ANTLAŞMASI `NIN 93. YILDÖNÜMÜ GÜL DESTİ GÜLÜM DESTİ ODUNUN KURUSU SUYUN DURUSU İSTANBUL BAROSU LAİKLİK PANELİ TOPLUM MÜHENDİSLİĞİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI KERKÜK BARZANİ’YE HOYRATLAR BİZE Mİ? CHP ’NİN YERİNE TAKLİDİ Mİ KONDU? MEZHEP MAKYAJLI ETNİK STRATEJİ UYUM MUCİZESİ Din Makyajlı Etnik Strateji AYRIŞMA DİNAMİĞİ NASIL İMAL EDİLİR SECCADEYİ İSLAMIN KABE’ SİNDEN KAPİTALİZMİN KABE’SİNE ÇEVİRMEK TÜRK ULUSUNU YENİDEN ERGENEKON’A KAPATMAK Postmodern Açılımın Turfanda Meyvesi MEHMET’İ HANGİ KURŞUN ÖLDÜRDÜ  TÜRKİYE’NİN SERMAYESİNDEN SERMAYENİN TÜRKİYE’SİNE İngilizce Ninnilerle (Uyutayım seni, büyüteyim seni, eğiteyim seni...) 90. Yılında Lozan İngilizce Ninnilerle
Yol Tarifi