TÜRKİYE’NİN SERMAYESİNDEN SERMAYENİN TÜRKİYE’SİNE

Osmanlının Gayrımüslim komprador burjuvazisi çöküş döneminin içerdeki payandasıydı. Gayrımilli sermayenin ekonomik  hakimiyetinde devletin milliliği olanaksızdı. Bu nedenle Cumhuriyetin kurucu kadroları sermayenin millileşmesini devletin bekası için elzem gördüler. Devletçi ekonomi, sermaye birikiminin  olmadığı  kuruluş döneminin  zorunlu  tercihiydi. Askeri  ve  siyasi  zaferlerin  ardından ekonomik  kurtuluş da  milli  kaynaklara  dayalı  olarak  gerçekleştirilecekti.  Bu  süreç  bazı  iktisat tarihçilerince “Ekonominin Türkleştirilmesi” olarak tanımlanmaktadır.

 

Milli devlet olarak kurulan Türkiye Cumhuriyeti’nin milli ekonomisinin inşası olarak tanımlanabilecek bir süreçten bahsetmekteyiz. Sivil ve askeri bürokrasinin, yargının, eğitimin, kısacası devletin ana yazılımının milliliğinin doğal sonucu ekonominin milli olmasıdır. Bu dönemde uygulanan koruyucu önlemlerle yerli sermayenin büyümesi, yatırıma yönelmesi teşvik edilmektedir. Devletin sınırlı olanakları milli burjuvazi yaratma uğruna cömertçe kullanılmaktadır.

 

Dış ekonomik etkilere kapalı, korumacı önlemlerin rahatça uygulanabildiği süreçte ekonomi devletin denetimindedir. İkinci Dünya Savaşı sonrasının iki kutuplu dünyasında, batının nüfuz alanında kalan Türkiye bu siyasal ve ekonomik yapıyı sürdürmekte  zorlanacaktır. Türkiye, siyasal ve ekonomik olarak değişikliklere ve dönüşümlere uğrayacaktır.

 

Varlığını Cumhuriyet’in ekonomi politikalarına borçlu yerli sermaye, büyüyüp tekelleştikçe, dışarıyla ilişkileri geliştirdikçe nitelik değiştirecektir. Uluslar arası sermayenin yörüngesine girdikten sonra milli niteliğinden arınarak Ankara’yla mesafe açılacaktır.Türk sermayesi olmaktan çıkıp Türkiyeli sermayeye dönüşme sürecinde Türkiye’nin öncelikleri ile örtüşen öncelikleri buharlaşacaktır!

 

1971 yılında kurulan Türk Sanayici ve İşadamları Derneği, TÜSİAD’ın 42 yıllık kısa hikayesi yukarıda anlatılanların tekrarı gibidir. 2013 başı itibariyle 600 TÜSİAD üyesinin temsil ettiği şirket sayısının 3500, ihracat ve ithalat toplamının 320 Milyar Dolar, istihdamın 7.5 milyona ulaştığını belirttikten sonra sözü konuya getirelim. Türkiye’nin milli sermaye, milli burjuvazi özleminin ürünü olan TÜSİAD’ın 17 Ocak’ta yapılan genel kuruluna biraz yakından göz atalım.

 

Genel kurulda ekonomik konulardan çok etnopolitik konular gündeme geldi. TÜSİAD genel kurulunda veda konuşması yapan sabık başkan Ümit Boyner’in terör örgütü lideriyle yapılan görüşmeleri kast ederek; “30 yıllık kabus bitsin, barışı hak ediyoruz”,çiçeği burnunda yeni başkan Muharrem Yılmaz’ın; “Kamuoyu da biz de çabaların arkasındayız”, Mustafa Koç’un; “Paris, barış sürecini sekteye uğratmasın” mesajları, ekonomi politikten etno politiğe sıçrayışın özeti olarak değerlendirilmelidir.

 

TÜSİAD Yüksek İstişare Kurulu Başkanı Erkut Yücaoğlu’nun, son dönemin en önemli gelişmenin Kürt sorununun çözümü için başlayan süreç olduğunu belirtirken; “Süreç çok etaplı ve karmaşık olacak ama çözümün netleşmesi için gereken yol haritasını bekliyoruz. Süreci umutla takip ediyoruz” şeklindeki yaklaşımı harita söylemiyle ülkenin başına örülen çorap hakkında yeterince aydınlatıcıdır.

 

Boyner’in ; “Kürt meselesinde esen barış rüzgarları, Paris’te işlenen cinayetlerin söndüremeyeceği bir umut ışığının yanmasına yol açıyor. Bizler ve çocuklarımız barışı hak ediyoruz.Terörün sona erdirilmesi kadar Kürt sorununun çözümüne de odaklanacağımızı ümit ediyorum” sözleri, Türkiye’nin etnik parselasyonuna Türkiyeli sermayenin destek mesajı olarak okunmalıdır.

 

Muharrem Yılmaz’ın, yeni Anayasa’nın kronik sorunların çözümü için önemli bir adım olacağını belirttikten sonra; ”Bu bağlamda, gerek terörün bitirilmesi, gerekse Kürt meselesinin çözüme ulaştırılması yolundaki tüm çabalara destek veriyoruz” mesajı ise, TÜSİAD’ın yeni başkanının da aynı yol haritasını izleyeceğini göstermektedir.

 

Koç Holding Başkanı Mustafa Koç’un beyanı terör örgütünün başıyla sürdürülen müzakereye desteğin bireysel değil kurumsal olduğunun en önemli kanıtı olarak değerlendirilmelidir: “Bu barış sürecinin sekteye uğramamasını diliyorum. Kürt sorunu çok önemli.İnşallah bu görüşmeler bir şekilde devam eder. Çünkü silahla çözülemeyeceği görüldü.Oturup bunun müzakere şeklinde çözülmesi lazım.”

 

Cumhuriyet’in bin bir özenle, arkalamayla besleyip büyüttüğü tekelci sermaye, uluslar arası sermayeye eklemlendikçe ebeveynlerini katleden hayırsız evlatlara dönüşmektedir. Kendilerini bu ülkenin tarihinden, ortak mazisinden soyutladıkça, milletin değerleriyle kendi öncelikleri arasındaki paydaları birer birer yok ederek vatansızlaşmaktadır.

 

TÜSİAD’ın İstanbul ağırlıklı geleneksel yönetim kompozisyonunun, Esin Güral Argat, Memduh Boydak,Tarkan Kadooğlu gibi siyasi iktidara yakın isimlerle takviyesi Türkiye’de değişen ekonomik ve siyasal güç merkezlerini de yansıtmaktadır.TÜSİAD’ı İstanbul Dükalığı olarak eleştiren yeşil sermayenin büyükleri ile sağlanan ittifak Yeni Türkiye’nin altı dokuzluk fotoğrafını yansıtmaktadır. 

 

TÜSİAD’ın yeni kompozisyonuna eklenen etnik motifle yeni Türkiye mozaiğinin tamamlandığı anlaşılmaktadır. Kadoil Şirketinin sahibi Tarkan Kadooğlu’nun; “Ben Şırnak’lıyım.TÜSİAD yönetimine giren ilk işadamıyım.Türkiye’nin en önemli sivil toplum kuruluşlarından biri olan TÜSİAD yönetimine girdiğim haberi bölgede çok büyük bir sevinç yarattı.Herkesin bildiği gibi ülkemizin en büyük sorunlarının başında Kürt sorunu geliyor.Her iki tarafın pozitif barışa yönelik adımlar attığını görüyoruz.Biz bu hayalimizden hiçbir şekilde geri adım atmayacağız” sözleri TÜSİAD’ın etnoekonomik yeni yol haritasının koordinatlarını göstermektedir.

 

Sözün kısası TÜSİAD’ın yeni kompozisyonu hiç kuşkusuz ekonomi politikten etnoekonomi politiğe geçişin miladı olarak tarihteki ibretlik yerini alacaktır!

 

Av. Hüseyin Özbek

Eserler/Kitaplar

İŞGAL MECLİSİNDEN KURTULUŞ MECLİSİNE TERMİNOLOJİK ALIŞKANLIKTAN DÜŞÜNSEL TUTSAKLIĞA TÜRKLERİN KADERİNİ DEĞİŞTİREN “KADERİN ADAMI” Yüz yıllık Onur MİLLİ KURTULUŞUN GAZİ MECLİSİ BİR İHANET KRONOLOJİSİ RUSLARIN KILIÇ HAKKI NE ZAMAN İBADETE AÇILACAK TEKALİF-İ MİLLİYE DEVLETTEN PARA ALMAYAN ADALET BAKANI SURİYELİLER NASIL KALICILAŞTIRILIR MANDADAN EVVEL İSTİKLAL Utancı Anıtlaştırma KUVVETLER AYRILIĞINA DÖNÜŞ İHTARI GÜLE GÜLE ÇAĞDAŞ NASREDDİN HOCA BENİ BURAYA GÖMÜN OĞLUM ÜŞÜR İKİNCİ SARISÜLÜK CİNAYETİ LOZAN ANTLAŞMASI'NIN 92. YILDÖNÜMÜ PROVASI YAPILAN ŞAHADET ŞAM’DA CUMA NAMAZINDAN ANKARA’DA CENAZE NAMAZINA 9 Haziran’da İnebolu’da olmak 7 HAZİRAN SEÇİMLERİ ÜZERİNE TÜRK SOLUNU SİYASAL KÜRTÇÜLÜĞÜN MARABASI YAPMAK SON UMUDUMUZ ANZAK BEYAZ PERDEDEN SIKILAN TAŞNAK KURŞUNU SÖMÜRGE SOLUNUN TURNUSOL KAĞIDI Ters Orantılı Etnik Denklem Türk Kalesi Yıkılırken MAĞDURİYET Mİ HUKUK TANIMAZLIK MI ORTA OYUNU ORTADAN KALDIRILIRSA SÖMÜRGE EKONOMİSİNİN SÖMÜRGE HUKUKU FLAMAN`IN KOYUNU SONRA ÇIKAR OYUNU ANAVATAN AHISKA VATAN TÜRKİYE AYDIN DOGAN MEDYADAN ÇEKİLİRKEN ŞEHİT KAYMAKAM KEMAL BEY PREVEZE Mİ İNEBAHTI MI TÜRK KOVULUNCA GERİDE TÜRKİYE KALIR MI ÜÇÜNCÜ TAŞNAK TAARRUZU TAHSİN ÇAVUŞ `UN ÖLDÜĞÜ GÜN KEREM`İN DÜDÜĞÜ AMA ÖLMEMİŞ DEĞİL Mİ BABA SEN ÇÜRÜMENİN RESMİNİ YAPABİLİR MİSİN ABİDİN? Kürdistan bayrağını göndere ve sineye çekenler –çektirenler – üzerine fütürist bir deneme İMAJ BOZULMASI YA DA “EROL TAŞ” LAŞTIRMA HÜSEYİN MASKELİ YEZİTLİK Ya da ALMAN ALEVİLİĞİ İHTİHAR BELGESİNİ YIRTAN MECLİSTEN ARDINDA İNTİHAR MEKTUBU BIRAKAN MECLİSE SENİN VATANIN NERESİ ? KIRIKÇI İSMAİL AĞA ÜÇÜNCÜ BALKAN BOZGUNU DAYATMASINA HAYIR MANİCİ BAŞI LOZAN ANTLAŞMASI `NIN 93. YILDÖNÜMÜ GÜL DESTİ GÜLÜM DESTİ ODUNUN KURUSU SUYUN DURUSU İSTANBUL BAROSU LAİKLİK PANELİ TOPLUM MÜHENDİSLİĞİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI KERKÜK BARZANİ’YE HOYRATLAR BİZE Mİ? CHP ’NİN YERİNE TAKLİDİ Mİ KONDU? MEZHEP MAKYAJLI ETNİK STRATEJİ UYUM MUCİZESİ Din Makyajlı Etnik Strateji AYRIŞMA DİNAMİĞİ NASIL İMAL EDİLİR SECCADEYİ İSLAMIN KABE’ SİNDEN KAPİTALİZMİN KABE’SİNE ÇEVİRMEK TÜRK ULUSUNU YENİDEN ERGENEKON’A KAPATMAK Postmodern Açılımın Turfanda Meyvesi MEHMET’İ HANGİ KURŞUN ÖLDÜRDÜ  TÜRKİYE’NİN SERMAYESİNDEN SERMAYENİN TÜRKİYE’SİNE İngilizce Ninnilerle (Uyutayım seni, büyüteyim seni, eğiteyim seni...) 90. Yılında Lozan İngilizce Ninnilerle
Yol Tarifi