UYUM MUCİZESİ

Av. Hüseyin Özbek

İlk göç dalgasının nedeni Almanya’nın üretim çılgınlığı yaşadığı 1960’ lı yılların iş gücü açığıydı. Tahta bavullarıyla, şilteleriyle Sirkeci’den uğurladığımız Anadolu çocuklarının alın teri Alman ekonomisinin can suyuna dönüşecekti. Onlar Türkiye’de Alamancı,  Almanya’ da Türkiyeli olarak  anılacaklardı.

İlk kuşak için Türkiye öz, Almanya acı vatandı. Düğün dernek yapacak, ev bark kuracak parayı denkleştirince döneceklerdi. Oğul uşakla ömür tüketilecek yer, gündüz hayallerinden, gece düşlerinden çıkmayan Türkiye idi.  Tarhanayı, bulguru buradan götürdüler. Tencerede pişirip kapağında yediler. Biriktirdikleriyle köylerine Almancı evleri diktiler, davullu düğünler ettiler. Lafın kısası parayı buraya gömdüler. Avrupa’nın sanayi devinde Türkiye hayaliyle ömür tükettiler.

Alman ekonomisi gel gel ettikçe  ipek yolunun yerini alan emek yolundan işçi akınları da  sürüp gitti. Dede Korkut at ayağı çevik, ozan dili çabuk olur der. Teni Almanya’da canı Türkiye’de kalan ilk kuşağı bırakıp, biz haberi üçüncüden verelim. İlk kuşağın kulaklarındaki Anadolu tınıları, belleklerindeki yaylak kışlak anıları, toprak kokusundan çok azı geçti son kuşağa. İlk kuşağın masal dünyasında yaşattığı Ese İle Köse’nin, Keloğlan’ın yerini Hansel ile Gretel’in alış hikayesine getirelim sözü.

Avrupa’nın ekonomik ve siyasal lideri Almanya için Germen kültür saflığının korunması bir devlet politikasıdır.  Almanya’nın iktidar ve muhalefet partileri bu politikanın titizlikle uygulanmasında hemfikirdirler.  Günümüzde sayıları 4 milyonu aşan Türkiye Cumhuriyeti yurttaşının ulusal ve inançsal kimliklerinin korunması, kültürel aidiyetlerinin sürdürülmesi  Almanya’nın anlattığımız politikasına ters düşmektedir.  Almanya’nın  sorunun çözümü için  geliştirdiği strateji, uyum - entegrasyon - sözcüğüyle adlandırılmaktadır. Entegrasyon, yurttaşlarımızın ortak kimliklerinin, müşterek paydalarının Alman kültür potası içinde eritilmesidir. Kısacası gözden ırak Türkiye’nin gönülden de ıraklaştırılmasıdır !

Gurbetçi çocuklarının eğitiminde Almanca’ nın esas alınması ( din dersleri dahil ) teneffüslerde bile Türkçe konuşmanın yasaklanması anlattığımız stratejinin pedagojik uygulamalarıdır. Türkiye Cumhuriyeti yurttaşlarını çok kimliklilik, çok kültürlülük ekseninde kompartımanlara ayırma amaçlı uygulamalar kuşkusuz ayrı bir incelemenin konusudur. Sünnilik, Alevilik  gibi mezhepsel ve inançsal aidiyetlerin ( Türkiye’nin kuruluş felsefesiyle çatışmaya kurgulanarak )  birincil kimlik olarak özendirilmesi aynı stratejinin teolojik çalışmaları olarak değerlendirilmelidir. Türk kimliğinin tutkalı Türkçe engellenirken, Lazca, Gürcüce, Kürtçe, Çerkezce ve diğer yerel dillerin fonlu teşviklerle desteklenmesi de entegrasyon çalışmaları kapsamındadır.  

Türkiye’nin  birinci kuşaktan baba için ana vatan iken üçüncü kuşaktan çocuklar ve torunların gözünde  babanın, dedenin vatanına dönüşmesi uyum politikasının mucizevi sonuçlarını göstermektedir! Hasan - Halime  olarak girdiği uyum tornasından Hans - Helga olarak çıkanlara ilişkin kuşkusuz ki çok örnek verilebilir. Almanya, politik, kültürel, sportif sahada zirveye çıkardığı Türkiye kökenli bazı modeller üzerinden yeni kuşak Türkleri entegrasyon turnikesinden geçmeye teşvik etmektedir. 

Genel girişi burada kesip sözü uyum mucizesinin son örneğine getirmenin zamanıdır.  16 Aralık 2013 tarihli gazetelerden Alman sosyal Demokrat Parti ( SDP ) Genel Başkan Yardımcısı Aydan Özoğuz’un, Angela Merkel başkanlığında kurulacak Hıristiyan Birlik Partileri CDU ve CSU ile SDP’ nin koalisyon hükümetinde  Göç Mülteciler ve Uyumdan sorumlu bakan olarak görev yapacağını öğreniyoruz. Bakanın babası Mustafa Özoğuz’un; “Aydan önce Türklerin yabancı dil sorunu üzerinde çalışacak. Ben de çocuklarım büyüyene kadar evde Almanca konuşmalarını yasaklamıştım. Şimdi ise Türkçe yerine Almanca konuşuyorlar.”  sözleri kızının uyum bakanlığındaki uyum programının özeti anlamında değerlendirilmelidir. Alman Die Welt Gazetesi ; “Bir Müslüman entegrasyon ile uğraşacak”  başlığını kullanırken,  Hürriyet Gazetesi;  “ Umut Yolcuları Bakan Çıkardı “  manşeti altında şunları yazmış ;   Almanya’ya göçün resmen başlamasından 52 yıl sonra bir Türk bakan koltuğunda  SPD’ li Aydan Özoğuz, Göç ve Uyumdan sorumlu Devlet Bakanı oldu. Özoğuz, Salı günü yemin edip göreve başladıktan sonra Başbakan Merkel’e en yakın isimlerden biri olacak. Bakanlığını şöyle yorumluyor: “Bu, Almanya’daki göçmen kökenli gençlere “Gelin, siz de katılın. Sizin yolunuz açık” mesajını içeriyor.”

Hürriyet’ten Ege Cansen, “ Alman Bakan Aydan Özoğuz “ başlıklı yazısında Aydan’ı “Alamanyalı” değil, Türk kökenli bir “Alman” olarak tanımlamaktadır. Yazıdan kısa bir alıntı yapalım; “Aydan, kendisine “Almancanız çok güzel “ diyen Almanlara ben de bir Alman’ım, pek tabi Almancayı iyi konuşacağım vurgusu yapma kastıyla “Sizinki de çok iyi “ diye cevap verir. İstanbul’a geldiğinde  (ki oldukça sık gelir) Türkiye’ye kesin dönüş yapmayı düşünüp düşünmediğini anlamak için “dönecek misin?” diye soranlara, soruyu anlamamış gibi yapıp “ Evet, bir hafta sonra Hamburg’a dönüyorum” diyecek kadar kendini Almanya’ya ait görür. Bir Almanla evlenmesine rağmen Özoğuz soyadını terk etmemiştir. Türkiye ile çok ilgilidir. Başkalarının hakkına saygı, dürüstlük, çalışkanlık ve icap etse de yalan söylememe bakımından birinci sınıf Alman’dır. Bu haliyle Almanlara benzemiş ve Almanya’ya entegre olmuştur.”

Bakanlık koltuğuna entegrasyon imbiğinden geçirilerek entegre edilen bir Türk’ün oturtulması  Alman kurnazlığı olarak değerlendirilmelidir. Bu atamanın gurbetçilere uyum gişesi önünde izdiham yaşatacak bir manevra olarak tasarlandığı kuşkusuzdur.

Tarih, Germen kültür havuzunda milli tortulardan arındırılan, entegrasyon tornasında aidiyet kodları sıfırlanan insanlarımızı Türkiye’ nin savaşsız kayıpları olarak kaydedecektir. Yurttaşlarını döviz sağmalı olarak gören, Germen kültür şokunun karşısında yapayalnız bırakan Türkiye, stratejik şaşkınlıktan bir an önce kurtulamazsa Alman uyum kazanının geride kalanları da yutması kaçınılmazdır.

30 Aralık 2013

Eserler/Kitaplar

BAROLARIN HUKUK VE DEMOKRASİ SINAVI BARODA DEĞİŞİM Mİ İKİNCİ YÜCEL SAYMAN DÖNEMİ Mİ? TARİHİ TERSTEN OKUMANIN AĞIR FATURASI Emperyalizmin Teopolitik Kuklası KUVVETLER AYRILIĞI MI KUVVETLİNİN AYRICALIĞI MI Yeni Adli Yılda YARGI İLE YÜRÜTMENİN YENİ ANAYASA PASLAŞMASI BÜYÜK TAARRUZ’DAN BÜYÜK ZAFERE ANADOLU’NUN TÜRK MÜHRÜ SÖKÜLÜRKEN MALAZGİRT’İ ANMANIN DAYANILMAZ HAFİFLİĞİ HACI BEKTAŞ VELİ Mİ HACI HANS VELİ Mİ TÜRKİYE’NİN DENİZ STRATEJİSİ VAR MI SEVR’DEN LOZAN’A TÜRK SÜNGÜSÜYLE AÇILAN YOL Kıbrıs Barış Harekatının 50. yıldönümünde DESPİNA VANDİ’NİN VERDİĞİ DERS Emperyal yazılımlı Bir İhanet Yapılanması İSTİKLALİ YOK EDEN ADLİ KAPİTÜLASYON İÇERİDE DEMOGRAFİK İŞGAL DIŞARIDA DEMOGRAFİK BOZGUN TÜRKİYELİ CUMALAR UKRAYNA ZİRVESİNİN ORTAYA ÇIKARDIĞI DEVLET ALZHEİMERİ TÜRKLÜĞE SAVAŞ AÇAN TÜRKİYELİLER TÜRKİYE`DEKİ YUNAN LOBİSİNİN 19 MAYIS ÇIKARTMASI NASIL BİR YUMUŞAMA BÜYÜK SAVUNMA MİTİNGİ 25 NİSAN 1915 VE KADERİN ADAMI ADİL ACAR’DAN SATILMIŞ SARIKAYA’YA ATTİLA OLMAYAN TÜRK AGAMEMNON OLAN YUNAN HAKİMİYETİ MİLLİYE Mİ HAKİMİYETİ KÜLLİYE Mİ ANAYASA’YI CUMHURİYET ÖNCESİNE GÖTÜRMEK REJİM NE ZAMAN DEĞİŞTİ? SIRÇA KÖŞKÜN KIRILAN CAMI 31 MART’IN İNTİKAMI JÖN TÜRKLERDEN JÖN TÜRKİYELİLERE KENT BİLİNCİ Mİ ETNOFEODAL DAYATMAYA TESLİMİYET Mİ TÜRK SERMAYESİNDEN TÜRKİYELİ SERMAYEYE ÇANAKKALE CENTİLMENLER SAVAŞI MIYDI ? MİLLET MALIDIR TÜRK HALKI GAZZELİ GÖÇÜNE Mİ HAZIRLANIYOR ÜÇÜNCÜ ERMENİ DALGASI SINIRLARI ZORLARKEN TÜRK KİMLİĞİNİ TUTSAK ALAN BEDEVİ SOSYOLOJİSİ TARİHÇİLİK BAŞKA MEDDAHLIK BAŞKA ARAÇSALLAŞTIRILAN YARGI SİLAHA DÖNÜŞTÜRÜLEN HUKUK KONSOLOSLUK MAHKEMELERİNDEN SÖMÜRGE YARGISINA FETÖ’YE KİMLER YOL VERDİ DEMOGRAFİK ÇÖPLÜĞE DÖNÜŞTÜRÜLEN ZAVALLI ÜLKEM 101. YILINDA MÜBADELEYE BAKIŞ CUMHURİYET ŞEHİDİ UĞUR MUMCU “ÜÇ TARZI SİYASET”İ YENİDEN HATIRLAMAK ASKER DÜŞMANLIĞININ GENETİK ŞİFRELERİ NOEL KUTLAMASI MI ETNİK AYRILIKÇI MANİFESTO MU ZEYTİNDAĞI’NDAN GÜNÜMÜZE ÇÖLDE DEĞİŞEN BİRŞEY YOK KIZILCA GÜN GÜNEYDOĞUDAN ÖYKÜLER CUMHURİYET ŞEHİDİ NECİP HABLEMİTOĞLU YER EKSİ İKİ İHANETE ÖVGÜ YARIŞI ATTİLA OLMAYAN TÜRK TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİNE İNTİHAR SALDIRISI İHANET SİMGELERİNİ ANITLAŞTIRMANIN DAYANILMAZ SAKİLLİĞİ BİR BAŞKA AÇIDAN YEREL YÖNETİM STARBUCKS MU ZEMZEM Mİ BİLGE DİPLOMATIN ARDINDAN SİVİL ANAYASA MI EMİRNAME Mİ TÜRKİYE`NİN CUMALARI VAHDETTİN`İN 100.YIL RÖVANŞI KURTULUŞA LANET İŞGALE DAVET SİVİL SOSLU TAKUNYA ANAYASASI DEMOGRAFİK SUİKAST MADIMAK ASLINDA NE İDİ LOZAN’IN 100. YILINDA SEVR ÇAĞIRMA SEANSLARI MİLLİ MÜCADELENİN İSYAN MANİFESTOSU MANKURTLAŞIRSAN YOK OLURSUN KURTULUŞUN İLK ADIMINA SÜRÜLEN LEKE TAŞIYAN MI TAŞINAN MI KAZANÇLI DEPREM ÜZERİNDEN TOPLUM MÜHENDİSLİĞİ CUMALAR YİNE YANILTMADILAR 31 MART’IN DERİN KÖKLERİ ÇANAKKALE'Yİ DENİZDEN OKUMAK İSTİKLÂL MARŞI 102 YAŞINDA ÜÇ DEVRİM YASASI ÇÜRÜTÜLEN KURUMLARIN YANILTICI ALTERNATİFLERİ ÜZERİNE KARARGAHTA KUŞATILIP KIŞLAYA HAPSOLMAK POSTMODERN DERSİM HAREKATI BOZKURT ÖDÜLÜNDEN BOZKURT ÖDÜNÜNE DEPREM ÜZERİNDEN SURİYELİ PAZARLAMAK BAROLARIN SIĞINMACI SORUMLULUĞU JEOPOLİTİK İLE TEOPOLİTİK ARASINA SIKIŞMAK Mütareke Döneminin İşbirlikçileri Kuruluş Mimarisi CEMEVİ SALDIRISI NOTLARI Bağımsızlık belgesi: Lozan ZAHO ÜZERİNDEN TÜRKİYE `YE KUMPAS DOGA İLE KAVGA EDİLMEZ İŞGAL MECLİSİNDEN KURTULUŞ MECLİSİNE TERMİNOLOJİK ALIŞKANLIKTAN DÜŞÜNSEL TUTSAKLIĞA TÜRKLERİN KADERİNİ DEĞİŞTİREN “KADERİN ADAMI” Yüz yıllık Onur MİLLİ KURTULUŞUN GAZİ MECLİSİ BİR İHANET KRONOLOJİSİ RUSLARIN KILIÇ HAKKI NE ZAMAN İBADETE AÇILACAK TEKALİF-İ MİLLİYE DEVLETTEN PARA ALMAYAN ADALET BAKANI SURİYELİLER NASIL KALICILAŞTIRILIR MANDADAN EVVEL İSTİKLAL Dördüncü Bozgun Utancı Anıtlaştırma KUVVETLER AYRILIĞINA DÖNÜŞ İHTARI GÜLE GÜLE ÇAĞDAŞ NASREDDİN HOCA BENİ BURAYA GÖMÜN OĞLUM ÜŞÜR İKİNCİ SARISÜLÜK CİNAYETİ LOZAN ANTLAŞMASI'NIN 92. YILDÖNÜMÜ PROVASI YAPILAN ŞAHADET ŞAM’DA CUMA NAMAZINDAN ANKARA’DA CENAZE NAMAZINA 9 Haziran’da İnebolu’da olmak 7 HAZİRAN SEÇİMLERİ ÜZERİNE TÜRK SOLUNU SİYASAL KÜRTÇÜLÜĞÜN MARABASI YAPMAK SON UMUDUMUZ ANZAK BEYAZ PERDEDEN SIKILAN TAŞNAK KURŞUNU SÖMÜRGE SOLUNUN TURNUSOL KAĞIDI Ters Orantılı Etnik Denklem BÜYÜK TAARRUZ’DAN BÜYÜK ZAFERE Türk Kalesi Yıkılırken MAĞDURİYET Mİ HUKUK TANIMAZLIK MI ORTA OYUNU ORTADAN KALDIRILIRSA SÖMÜRGE EKONOMİSİNİN SÖMÜRGE HUKUKU FLAMAN`IN KOYUNU SONRA ÇIKAR OYUNU ANAVATAN AHISKA VATAN TÜRKİYE AYDIN DOGAN MEDYADAN ÇEKİLİRKEN ŞEHİT KAYMAKAM KEMAL BEY PREVEZE Mİ İNEBAHTI MI TÜRK KOVULUNCA GERİDE TÜRKİYE KALIR MI ÜÇÜNCÜ TAŞNAK TAARRUZU TAHSİN ÇAVUŞ `UN ÖLDÜĞÜ GÜN KEREM`İN DÜDÜĞÜ AMA ÖLMEMİŞ DEĞİL Mİ BABA SEN ÇÜRÜMENİN RESMİNİ YAPABİLİR MİSİN ABİDİN? Kürdistan bayrağını göndere ve sineye çekenler –çektirenler – üzerine fütürist bir deneme İMAJ BOZULMASI YA DA “EROL TAŞ” LAŞTIRMA HÜSEYİN MASKELİ YEZİTLİK Ya da ALMAN ALEVİLİĞİ İHTİHAR BELGESİNİ YIRTAN MECLİSTEN ARDINDA İNTİHAR MEKTUBU BIRAKAN MECLİSE SENİN VATANIN NERESİ ? KIRIKÇI İSMAİL AĞA ÜÇÜNCÜ BALKAN BOZGUNU DAYATMASINA HAYIR MANİCİ BAŞI LOZAN ANTLAŞMASI `NIN 93. YILDÖNÜMÜ GÜL DESTİ GÜLÜM DESTİ ODUNUN KURUSU SUYUN DURUSU İSTANBUL BAROSU LAİKLİK PANELİ TOPLUM MÜHENDİSLİĞİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI KERKÜK BARZANİ’YE HOYRATLAR BİZE Mİ? CHP ’NİN YERİNE TAKLİDİ Mİ KONDU? MEZHEP MAKYAJLI ETNİK STRATEJİ UYUM MUCİZESİ Din Makyajlı Etnik Strateji AYRIŞMA DİNAMİĞİ NASIL İMAL EDİLİR SECCADEYİ İSLAMIN KABE’ SİNDEN KAPİTALİZMİN KABE’SİNE ÇEVİRMEK TÜRK ULUSUNU YENİDEN ERGENEKON’A KAPATMAK Postmodern Açılımın Turfanda Meyvesi MEHMET’İ HANGİ KURŞUN ÖLDÜRDÜ  TÜRKİYE’NİN SERMAYESİNDEN SERMAYENİN TÜRKİYE’SİNE İngilizce Ninnilerle (Uyutayım seni, büyüteyim seni, eğiteyim seni...) 90. Yılında Lozan İngilizce Ninnilerle
Yol Tarifi