MADIMAK ASLINDA NE İDİ

Sivas ( 1978 Eylül ) Kahramanmaraş ( Aralık 1978 ) Çorum ( Mayıs-Temmuz 1980 ) Sivas / Madımak (1993 ) olayları sanılanın ve görünenin çok ötesinde bir stratejinin saha uygulamaları olarak tasarlanmıştı. Önce, master planları titizlikle yapılmış mezhepsel bir travma yaratılacak, sonrasında derinleştirilecek, devamlı kanayan, tedavisi olanaksız bir yaraya dönüştürülecekti. Amaç, Alevilik Sünnilik üzerinden başlatılacak boğazlaşmayla aynı milletin evlatlarını bir arada yaşayamaz hale getirmekti. Amaç Türkiye’yi bitmez tükenmez bir mezhep kaosuna sürüklemekti. Amaç, Türkleri mezhep farklılığı üzerinden birbirlerine yabancılaştırmak ve düşmanlaştırmaktı. Amaç, Alevi inanç ve kültüründen gelen Türkleri, sahipsizlik duygusuna sürükleyerek, merkeze yabancılaşıp içe kapanmalarını, gettolaşmalarını sağlamaktı.

12 Eylül 1980 öncesi, Sivas, Kahramanmaraş ve Çorum gibi, Alevi / Sünni yurttaşlarımızın bir arada yaşadığı iller, gelecekteki büyük çatışmanın yerel provaları olarak kurgulanmıştı. Madımak için ayrı bir başlık kullanılmalıdır. Çünkü Madımak çok daha derin ve sinsi bir stratejinin laboratuvarı olarak tasarlanmıştı. Madımak, yıllar geçtikçe derinleşecek ve sürekli kanayacak seçilmiş trama olarak düşünülmüştü. Madımak üzerinden yürütülecek sistematik toplum mühendisliği ile bin yıllık damıtılmış inanç kültür sentezimiz Alevilik, Türklüğe ait değerlerin tamamen dışında ayrı/farklı  kimlik olarak yeniden tanımlanacaktı.

Türk Aleviliğinin manevi önderi, Serçeşmesi Hacı Bektaş-ı Veli, manevi merkezi (Sulucakarahöyük)  Hacıbektaş’tır. Manevi merkez ve manevi otorite, Türk/Türkmen Aleviliğinin değişmezleridir. Sosyolojik gerçekliğimiz, bin yıllık inanç kültür sarmalımız, geleneksel Alevilik yerine, Türklük ve Türkiye karşıtlığı temelinde, emperyal yazılımlı sentetik Alevilik girişimi  bilinmeden yaşanılan süreç anlaşılamaz. Hiç kuşkusuz diğer AB üyelerinin de benzer hesapları vardır ama, Sentetik Alevilik girişimin amiral gemisi Almanya’dır. Almanya, yazılımını yaptığı ve fonladığı sentetik Alevilik yoluyla, sosyolojik Aleviliği dönüştürmek, yeniden tanımlamak ve Berlin’in denetimine sokmak istemektedir. Bu nedenle, Anadolu Aleviliğinin kutsallarının, geleneksel hiyerarşisinin, dedelik kurumunun, geleneği yaşatan  ritüellerinin, ocakların, müsahiplik, taliplik gibi kavramların Alman Aleviliği açısından hiç bir önemi yoktur.  Tek cümlelik özetle Alman imalatı Aleviliğin hedefi manevi merkezi Berlin’e, manevi önderliği Hacı Hans Veli’ye vererek Anadolu Aleviliğini bitirmektir!

Yukarıdaki açıklamalardan sonra, sosyolojik Aleviliğin, sentetik Alevilik içinde eritilmesinden Almanya’nın kazancı ne olacaktır sorusunun cevabına gelebiliriz. Almanya kendisini, Türkiye Cumhuriyeti’nin koruyamadığı, aksine dışladığı Alevilerin, inanç ve kültürlerini özgürce yaşayabildiği bir özgürlükler ülkesi  olarak gösterecektir. Yine Almanya, fonladığı  federasyon, konfederasyonlar ve benzeri oluşumlar aracılığıyla önemli bir kitleyi Türkiye aleyhine kullanma olanağına kavuşacaktır. Bu yolla mezhep makyajlı etnik stratejinin hayata geçmesi sağlanacaktır. 

Almanya’daki bu türden sentetik oluşumların neredeyse tamamının yönetici kadrosunun HDP’li olması üzerinde düşünülmelidir. Feodal despotluğun, Dersim kalkışmasını tersyüz ederek, isyan önderi Seyit Rıza’yı Hüseyinleştirip Cumhuriyet’i Yezitleştirme,  Postmodern Alman Aleviliğinin önemli bir boyutudur. Cumhuriyet’e karşı dış destekli etnofeodal kalkışmayı, Alevi kıyımı olarak yansıtmanın arka planı üzerinde düşünülmelidir.   Cumhuriyet’in getirdiği çağdaş değerlere feodal direnişten başka bir şey olmayan Dersim kalkışması, Alevi algısında  Kerbela kıyımı ile eşitlenebilirse, Atatürk ve Cumhuriyet Aleviler için pozitif değerler olmaktan çıkarılmış olacaktır!  Sonuç olarak, etnik ayrılıkçı Dersim isyanı, Kerbela üzerinden aklanacak, Anadolu Aleviliği, siyasal Kürtçülüğün denetiminde ihtiyat gücü olarak konumlandırmanın yolu açılacaktır. 

2 Temmuz 1993 Madımak katliamının ardından 5 Temmuz gecesi  PKK, Erzincan/Kemaliye/Başbağlar köyünü bastı. Sünni inançlı Türklerin yaşadığı köy bilinçli bir şekilde seçilmişti. Terör örgütü, köyün yetişkin erkeklerini camiye doldurup kurşuna dizdikten sonra ateşe verdi. Başbağlar kıyımını düzenleyen üst akıl, Madımak’ın öcünü Alevilerin doğal müttefiki  PKK’nın alabileceği, siyasal Kürtçülüğün Alevilerin doğal müttefiki ve koruyucusu olduğu algısını yerleştirmek istemişti. Aynı üst akıl, Madımak/Başbağlar metaforu üzerinden etnik ve mezhepsel boğazlaşmanın çift taraflı travmasını inşa etmek istemişti.

Alevilik Sünnilik üzerinden Türkleri ayrıştırmanın, yabancılaştırmanın, düşmanlaştırmanın yerel provaları gündelik yaşam içinde sistematik olarak sürdürülmektedir. Alevi inanç ve kültüründen gelen yurttaşların evlerine, işyerlerine konulan çarpı işaretleri, aşağılayıcı, tehdit edici yazıların büyük stratejinin minyatür uygulamaları olduğu gözden kaçırılmamalıdır.

Son paragrafta yine Almanya’ya dönelim. Almanya, ülkesine kapağı atan kimi Madımak katliamı sanıklarını, yargılama süresince defalarca istenmesine rağmen niçin iade etmediğinin cevabını vermelidir. Sosyolojik gerçekliğimiz, zenginliğimiz olan Türk Aleviliğinden niçin rahatsız olduğunu, niçin bizim Aleviliğimizin DNA sı ile oynadığını açıklamalıdır. Yakın geçmişte Cumhuriyet düşmanı Cemalettin Kaplan’ın, Anadolu Federe İslam Devleti bayrağı altında Türkiye’ye senelerce kin kusmasına göz yummasının hesabını vermelidir.

Dış destekli, dış kurgulu, Türkiye’yi etnik ve mezhepsel boğazlaşmasının mezbahasına çevirmek isteyen hain stratejinin ürünü Madımak katliamının bağnaz kundakçılarının, büyük oyunun son halkası olduğu gerçeği gözden kaçırılmamalıdır. Hüseyin Maskeli Yezitliğin, Pir Sultan maskeli Hızır Paşalığın, büyük oyundaki masumiyet ambalajlı ihanetleri daha fazla zaman ve daha çok can yitirilmeden görülmeli ve deşifre edilmelidir.

Madımak katliamının 30.yılında yitirilen bütün canlara saygı ve rahmetle.

AV.HÜSEYIN ÖZBEK
03.07.2023

Eserler/Kitaplar

Türksüz Atatürksüz Sivil Anayasa Tezgahında İLK DÖRT MADDE ALDATMACASI TÜRKİYE’NİN BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ YİTİRMESİNİN ÖLÜMCÜL SONUCU TÜRKİYE CUMHURİYETİ Mİ AÇILIM CUMHURİYETİ Mİ? ŞEYH SAİT VE SEYİT RIZA NE Mİ YAPMIŞTI MÜDAFAAYI HUKUK’TAN HÜRRİYET VE İTİLAF’A YATAY GEÇİŞ CUMHURİYETİN BAROSU MU AÇILIMIN BAROSU MU? VATANSIZ KİMLİKSİZ GAYRI MİLLİ TÜRKİYE’Yİ YÖNETENLERİN TÜRKLÜK TAKINTISI BAROLARIN HUKUK VE DEMOKRASİ SINAVI BARODA DEĞİŞİM Mİ İKİNCİ YÜCEL SAYMAN DÖNEMİ Mİ? TARİHİ TERSTEN OKUMANIN AĞIR FATURASI Emperyalizmin Teopolitik Kuklası KUVVETLER AYRILIĞI MI KUVVETLİNİN AYRICALIĞI MI Yeni Adli Yılda YARGI İLE YÜRÜTMENİN YENİ ANAYASA PASLAŞMASI BÜYÜK TAARRUZ’DAN BÜYÜK ZAFERE ANADOLU’NUN TÜRK MÜHRÜ SÖKÜLÜRKEN MALAZGİRT’İ ANMANIN DAYANILMAZ HAFİFLİĞİ HACI BEKTAŞ VELİ Mİ HACI HANS VELİ Mİ TÜRKİYE’NİN DENİZ STRATEJİSİ VAR MI SEVR’DEN LOZAN’A TÜRK SÜNGÜSÜYLE AÇILAN YOL Kıbrıs Barış Harekatının 50. yıldönümünde DESPİNA VANDİ’NİN VERDİĞİ DERS Emperyal yazılımlı Bir İhanet Yapılanması İSTİKLALİ YOK EDEN ADLİ KAPİTÜLASYON İÇERİDE DEMOGRAFİK İŞGAL DIŞARIDA DEMOGRAFİK BOZGUN TÜRKİYELİ CUMALAR UKRAYNA ZİRVESİNİN ORTAYA ÇIKARDIĞI DEVLET ALZHEİMERİ TÜRKLÜĞE SAVAŞ AÇAN TÜRKİYELİLER TÜRKİYE`DEKİ YUNAN LOBİSİNİN 19 MAYIS ÇIKARTMASI NASIL BİR YUMUŞAMA BÜYÜK SAVUNMA MİTİNGİ 25 NİSAN 1915 VE KADERİN ADAMI ADİL ACAR’DAN SATILMIŞ SARIKAYA’YA ATTİLA OLMAYAN TÜRK AGAMEMNON OLAN YUNAN HAKİMİYETİ MİLLİYE Mİ HAKİMİYETİ KÜLLİYE Mİ ANAYASA’YI CUMHURİYET ÖNCESİNE GÖTÜRMEK REJİM NE ZAMAN DEĞİŞTİ? SIRÇA KÖŞKÜN KIRILAN CAMI 31 MART’IN İNTİKAMI JÖN TÜRKLERDEN JÖN TÜRKİYELİLERE KENT BİLİNCİ Mİ ETNOFEODAL DAYATMAYA TESLİMİYET Mİ TÜRK SERMAYESİNDEN TÜRKİYELİ SERMAYEYE ÇANAKKALE CENTİLMENLER SAVAŞI MIYDI ? MİLLET MALIDIR TÜRK HALKI GAZZELİ GÖÇÜNE Mİ HAZIRLANIYOR ÜÇÜNCÜ ERMENİ DALGASI SINIRLARI ZORLARKEN TÜRK KİMLİĞİNİ TUTSAK ALAN BEDEVİ SOSYOLOJİSİ TARİHÇİLİK BAŞKA MEDDAHLIK BAŞKA ARAÇSALLAŞTIRILAN YARGI SİLAHA DÖNÜŞTÜRÜLEN HUKUK KONSOLOSLUK MAHKEMELERİNDEN SÖMÜRGE YARGISINA FETÖ’YE KİMLER YOL VERDİ DEMOGRAFİK ÇÖPLÜĞE DÖNÜŞTÜRÜLEN ZAVALLI ÜLKEM 101. YILINDA MÜBADELEYE BAKIŞ CUMHURİYET ŞEHİDİ UĞUR MUMCU “ÜÇ TARZI SİYASET”İ YENİDEN HATIRLAMAK ASKER DÜŞMANLIĞININ GENETİK ŞİFRELERİ NOEL KUTLAMASI MI ETNİK AYRILIKÇI MANİFESTO MU ZEYTİNDAĞI’NDAN GÜNÜMÜZE ÇÖLDE DEĞİŞEN BİRŞEY YOK KIZILCA GÜN GÜNEYDOĞUDAN ÖYKÜLER CUMHURİYET ŞEHİDİ NECİP HABLEMİTOĞLU YER EKSİ İKİ İHANETE ÖVGÜ YARIŞI ATTİLA OLMAYAN TÜRK TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİNE İNTİHAR SALDIRISI İHANET SİMGELERİNİ ANITLAŞTIRMANIN DAYANILMAZ SAKİLLİĞİ BİR BAŞKA AÇIDAN YEREL YÖNETİM STARBUCKS MU ZEMZEM Mİ BİLGE DİPLOMATIN ARDINDAN SİVİL ANAYASA MI EMİRNAME Mİ TÜRKİYE`NİN CUMALARI VAHDETTİN`İN 100.YIL RÖVANŞI KURTULUŞA LANET İŞGALE DAVET SİVİL SOSLU TAKUNYA ANAYASASI DEMOGRAFİK SUİKAST MADIMAK ASLINDA NE İDİ LOZAN’IN 100. YILINDA SEVR ÇAĞIRMA SEANSLARI MİLLİ MÜCADELENİN İSYAN MANİFESTOSU MANKURTLAŞIRSAN YOK OLURSUN KURTULUŞUN İLK ADIMINA SÜRÜLEN LEKE TAŞIYAN MI TAŞINAN MI KAZANÇLI DEPREM ÜZERİNDEN TOPLUM MÜHENDİSLİĞİ CUMALAR YİNE YANILTMADILAR 31 MART’IN DERİN KÖKLERİ ÇANAKKALE'Yİ DENİZDEN OKUMAK İSTİKLÂL MARŞI 102 YAŞINDA ÜÇ DEVRİM YASASI ÇÜRÜTÜLEN KURUMLARIN YANILTICI ALTERNATİFLERİ ÜZERİNE KARARGAHTA KUŞATILIP KIŞLAYA HAPSOLMAK POSTMODERN DERSİM HAREKATI BOZKURT ÖDÜLÜNDEN BOZKURT ÖDÜNÜNE DEPREM ÜZERİNDEN SURİYELİ PAZARLAMAK BAROLARIN SIĞINMACI SORUMLULUĞU JEOPOLİTİK İLE TEOPOLİTİK ARASINA SIKIŞMAK Mütareke Döneminin İşbirlikçileri Kuruluş Mimarisi CEMEVİ SALDIRISI NOTLARI Bağımsızlık belgesi: Lozan ZAHO ÜZERİNDEN TÜRKİYE `YE KUMPAS DOGA İLE KAVGA EDİLMEZ İŞGAL MECLİSİNDEN KURTULUŞ MECLİSİNE TERMİNOLOJİK ALIŞKANLIKTAN DÜŞÜNSEL TUTSAKLIĞA TÜRKLERİN KADERİNİ DEĞİŞTİREN “KADERİN ADAMI” Yüz yıllık Onur MİLLİ KURTULUŞUN GAZİ MECLİSİ BİR İHANET KRONOLOJİSİ RUSLARIN KILIÇ HAKKI NE ZAMAN İBADETE AÇILACAK TEKALİF-İ MİLLİYE DEVLETTEN PARA ALMAYAN ADALET BAKANI SURİYELİLER NASIL KALICILAŞTIRILIR MANDADAN EVVEL İSTİKLAL Dördüncü Bozgun Utancı Anıtlaştırma KUVVETLER AYRILIĞINA DÖNÜŞ İHTARI GÜLE GÜLE ÇAĞDAŞ NASREDDİN HOCA BENİ BURAYA GÖMÜN OĞLUM ÜŞÜR İKİNCİ SARISÜLÜK CİNAYETİ LOZAN ANTLAŞMASI'NIN 92. YILDÖNÜMÜ PROVASI YAPILAN ŞAHADET ŞAM’DA CUMA NAMAZINDAN ANKARA’DA CENAZE NAMAZINA 9 Haziran’da İnebolu’da olmak 7 HAZİRAN SEÇİMLERİ ÜZERİNE TÜRK SOLUNU SİYASAL KÜRTÇÜLÜĞÜN MARABASI YAPMAK SON UMUDUMUZ ANZAK BEYAZ PERDEDEN SIKILAN TAŞNAK KURŞUNU SÖMÜRGE SOLUNUN TURNUSOL KAĞIDI Ters Orantılı Etnik Denklem BÜYÜK TAARRUZ’DAN BÜYÜK ZAFERE Türk Kalesi Yıkılırken MAĞDURİYET Mİ HUKUK TANIMAZLIK MI ORTA OYUNU ORTADAN KALDIRILIRSA SÖMÜRGE EKONOMİSİNİN SÖMÜRGE HUKUKU FLAMAN`IN KOYUNU SONRA ÇIKAR OYUNU ANAVATAN AHISKA VATAN TÜRKİYE AYDIN DOGAN MEDYADAN ÇEKİLİRKEN ŞEHİT KAYMAKAM KEMAL BEY PREVEZE Mİ İNEBAHTI MI TÜRK KOVULUNCA GERİDE TÜRKİYE KALIR MI ÜÇÜNCÜ TAŞNAK TAARRUZU TAHSİN ÇAVUŞ `UN ÖLDÜĞÜ GÜN KEREM`İN DÜDÜĞÜ AMA ÖLMEMİŞ DEĞİL Mİ BABA SEN ÇÜRÜMENİN RESMİNİ YAPABİLİR MİSİN ABİDİN? Kürdistan bayrağını göndere ve sineye çekenler –çektirenler – üzerine fütürist bir deneme İMAJ BOZULMASI YA DA “EROL TAŞ” LAŞTIRMA HÜSEYİN MASKELİ YEZİTLİK Ya da ALMAN ALEVİLİĞİ İHTİHAR BELGESİNİ YIRTAN MECLİSTEN ARDINDA İNTİHAR MEKTUBU BIRAKAN MECLİSE SENİN VATANIN NERESİ ? KIRIKÇI İSMAİL AĞA ÜÇÜNCÜ BALKAN BOZGUNU DAYATMASINA HAYIR MANİCİ BAŞI LOZAN ANTLAŞMASI `NIN 93. YILDÖNÜMÜ GÜL DESTİ GÜLÜM DESTİ ODUNUN KURUSU SUYUN DURUSU İSTANBUL BAROSU LAİKLİK PANELİ TOPLUM MÜHENDİSLİĞİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI KERKÜK BARZANİ’YE HOYRATLAR BİZE Mİ? CHP ’NİN YERİNE TAKLİDİ Mİ KONDU? MEZHEP MAKYAJLI ETNİK STRATEJİ UYUM MUCİZESİ Din Makyajlı Etnik Strateji AYRIŞMA DİNAMİĞİ NASIL İMAL EDİLİR SECCADEYİ İSLAMIN KABE’ SİNDEN KAPİTALİZMİN KABE’SİNE ÇEVİRMEK TÜRK ULUSUNU YENİDEN ERGENEKON’A KAPATMAK Postmodern Açılımın Turfanda Meyvesi MEHMET’İ HANGİ KURŞUN ÖLDÜRDÜ  TÜRKİYE’NİN SERMAYESİNDEN SERMAYENİN TÜRKİYE’SİNE İngilizce Ninnilerle (Uyutayım seni, büyüteyim seni, eğiteyim seni...) 90. Yılında Lozan İngilizce Ninnilerle
Yol Tarifi